Nieuwsbrief RKK-online 04 december 2019
Onderwerpen:
Communicatie met IPAL
Tweeweg Authenticatie DocBase – een tips
Koppeling DocBase – Exact Online
Nieuwe versies van documenten .
1. Communicatie met IPAL Voor het melden van problemen en vragen, dient u in DocBase een ticket aan te maken. Zorg ervoor dat u altijd uw contact gegevens vermeld zodat de helpdesk indien nodig/wenselijk u kan bereiken.
Het kan natuurlijk voorkomen dat u niet in DocBase kunt inloggen. In dat geval kunt u DocBase gerelateerde vragen sturen naar info@ipal.nu. Zorg er dan voor dat u contactgegevens en uw inlogcode (niet uw wachtwoord) in de mail vermeld staan. Neem het Kaskinummer van uw parochie svp op in het onderwerp van de mail.
2. Tweeweg Authenticatie DocBase – een tips Heeft u meerdere inlogcodes voor DocBase, dan ziet u op de Google Authenticator verschillende nummers staan die allemaal verwijzen naar DocBase. Om te kunnen herkennen welke code u voor welke DocBase administratie nodig heeft, kunt u de tekst die bij de code staat aanpassen. Hoe dit te doen, hangt er vanaf of u een iPhone of een Android-toestel gebruikt en is in het document “veel gestelde vragen DocBase” beschreven.
3. Koppeling DocBase – Exact Online Alle bij ons gemelde problemen met betrekking tot de koppeling tussen DocBase en Exact Online zijn opgelost. Ervaart u echter toch nog een probleem, dan het verzoek dit via een ticket in DocBase te melden.
In de vorige nieuwsbrief is aangegeven dat aanpassingen in NAW-gegevens en e-mail adressen in DocBase vanaf 3 december naar Exact Online worden doorgezet. In aanvulling hierop nog twee zaken:
a. Als er een bankrekeningnummer wordt aangepast dat voor een incasso wordt gebruikt, moet er in Exact Online nog een handmatige aanpassing plaatsvinden. De beschrijving is opgenomen in het document “Veel gestelde vragen DocBase” en wordt ook in het “FAQ Exact Online” document opgenomen.
b. Bij de aankondiging van de aanpassing is aangegeven dat er nog gekeken wordt naar een oplossing om gegevens die in het verleden niet naar Exact Online werden doorgezet, alsnog te corrigeren. Dit gaat vanaf donderdag 5 december gebeuren. Er zijn al vele debiteuren in DocBase en Exact Online geplaatst. Daarom vraagt deze actie veel tijd voor de volledige verwerking. Om zoveel mogelijk hinder voor de gebruikers te voorkomen, is er voor gekozen de verwerking in de nachtelijke uren en gedurende de weekends uit te voeren. Als u tijdens deze periode in DocBase werkt, zult u een wat traag werkend systeem ondervinden. We realiseren ons dat er tijdens het weekend ook veel mensen in DocBase werken, maar dat zijn er vele malen minder dan door de week, waardoor de performance ook in het weekend acceptabel zal zijn. Om er voor te zorgen dat alle gegevens voor het eind van het jaar naar Exact Online zijn doorgezet, hebben we voor deze aanpak gekozen.
4. Nieuwe versies van documenten Van de volgende documenten is een bijgewerkte versie in DocBase geplaatst onder Instructies – tab Documentatie:
Beschrijving tweeweg-authenticatie en het opzetten ervan
FAQ’s DocBase op veler verzoek aangepast in: Veel gestelde vragen DocBase. Ook inhoudelijke aanpassingen
DocBase release notes