top of page

Nieuwsbrief 8 februari 2019

DocBase performance De afgelopen periode vertoonde DocBase meerdere malen per week en vaak zelfs meerdere malen per dag het probleem dat het systeem bleef hangen bij opvraag van gegevens. Sinds de aanpassingen die op vrijdag 1 februari in de ochtend in DocBase zijn aangebracht, hebben we hierover geen meldingen meer ontvangen. We beschouwen dit probleem dan ook als opgelost. Mocht u het probleem echter weer ervaren, dan horen we dat natuurlijk graag, zodat we het zo snel mogelijk weer op kunnen pakken.

Er wordt nu gewerkt aan de verdere verbetering van de performance van het systeem zodat informatie sneller op het scherm wordt getoond. Dit heeft nu een hoge prioriteit.

Melding en afhandeling van problemen We realiseren ons dat de afhandeling van problemen die via tickets gemeld worden te lang duurt. Er wordt gewerkt aan extra capaciteit voor de helpdesk. U moet er wel rekening mee houden dat het nog even zal duren voordat de extra capaciteit beschikbaar en effectief is. Om ons te helpen meldingen efficiënt op te kunnen pakken, is het verzoek aan u om:

  • Vragen te stellen via het ticketsysteem in DocBase

  • Daarbij altijd het Kaski nummer te vermelden. Vermeld in geval van hybride en decentrale administraties altijd het Kaski nummer van de fusie parochie van dat van de locatie.

  • Als u teruggebeld wilt worden, geef dan duidelijk uw volledige telefoonnummer aan; in geval u niet de gehele dag bereikbaar bent, vermeld dan ook wanneer u wel beschikbaar bent

  • Geef een duidelijke beschrijving van het probleem of de vraag die u heeft, waar mogelijk onderbouwd met een afdruk van het scherm.

Er wordt ook gewerkt aan extra capaciteit voor de conversieactiviteiten naar DocBase. Hiermee krijgen we de mogelijkheid om conversie gerelateerde vragen sneller op te pakken. Voor het aanmaken van Exact Online administraties is vanaf het midden van deze maand extra capaciteit beschikbaar. Hierdoor wordt de tijd tussen aanvraag en opleveren van de administraties verkort en krijgen we ook meer tijd om vragen en problemen sneller op te pakken.

Documentatie

Van de volgende documenten is een bijgewerkte versie op de site www.rkk-online geplaatst. Aanpassingen zijn gemarkeerd.

Archief
Zoeken op tags
bottom of page